Subject: Päring vetelpääste kohustuse kohta ujulates alates 1. jaanuarist 2026
From: "Vladimir Izotov" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: Ilja Tširkunov <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Jul 2025 19:00:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Sotsiaalministeeriumi esindajad,

Narva ujula (Paul Kerese tn 14, Narva) operaatorina pöördume Teie poole
palvega selgitada 1. jaanuarist 2026 kehtima hakkavaid vetelpääste nõudeid
ujulates ja veekeskustes.

Soovime täpsemat teavet järgmistes küsimustes:

1.	Vetelpäästja asukoht ja töökorraldus

*	Kus täpselt peab vetelpäästja tööajal viibima - kas ujula basseini
ääres, eraldi ruumis, või võib kasutada ka videovalve ja patrullide
kombinatsiooni?
*	Kas on lubatud, et vetelpäästja vastutab mitme basseini eest
korraga (näiteks väiksemates ujulates)?

2.

3.	Kvalifikatsiooni nõuded

*	Kas vetelpäästjal peab olema riiklik kutsetunnistus või piisab
sobiva koolituse läbimisest?
*	Kui kutsetunnistus on kohustuslik, siis millised on täpsed
kehtivad nõuded ja sooritusnormid?

4.

5.	Õppe- ja atesteerimisasutused

*	Millised organisatsioonid on volitatud vetelpääste koolitust ja
atesteerimist läbi viima?
*	Kas on olemas nimekiri akrediteeritud koolitajatest, kelle juures
võib töötaja vajalikud oskused omandada?

6.

7.	Kontroll ja järelevalve

*	Milline riigiasutus vastutab vetelpäästjate kvalifikatsiooni
kontrollimise ja järelevalve eest?
*	Kas planeeritakse regulaarseid kontroll- või täiendõppe kohustusi
juba töötavatele vetelpäästjatele?

8.

Ootame Teie vastust esimesel võimalusel, et saaksime õigeaegselt
planeerida personali ja korralduslikke muudatusi enne ujula avamist.

Lugupidamisega,

Vladimir Izotov

Juhatuse liige

Travel Balt OÜ

Tel. +372 5598 9058

E-post: [email-masked]

Vladimir Izotov

General manager

INGER HOTELL | OÜ Travel Balt

m:  +372 5598 9058

w:  www.inger.ee <http://www.inger.ee/>

e:  [email-masked] <mailto:[email-masked]>

a:  Puskini 28, Narva